1.TŘÍDA - SLUNÍČKA
Bc. Ivana Žižková – učitelka
Zuzana Hubálková – učitelka
BcA. Jan Plecháč – pedagogický asistent
Tato třída pro děti se speciálně vzdělávacími potřebami se zaměřuje převážně na logopedickou nápravu řeči. Jedná se o třídu logopedickou, heterogenní pro děti od 2 do 7 let, se sníženou kapacitou do 15 dětí. Pečujeme zároveň o děti s poruchou chování v kombinaci s vadou řeči, o děti se symptomy nebo diagnózou PAS, o děti v hraničním pásmu MR nebo o děti z nepodnětného, sociálně nevyhovujícího prostředí. Vzdělávání dětí je založeno na individuálním přístupu a individuálním vzdělávání, postaveném na rovném přístupu ke každému dítěti. Součástí vzdělávací nabídky jsou zájmové kroužky - Hravé tvoření, Dramaťáček, Sluníčka v pohybu a saunování.
2.TŘÍDA - KYTIČKY
Bc. Kateřina Čechová (zást. ředitelky) – učitelka
Bc. Martina Stojaníková – učitelka
Tereza Zapletalová – pedagogický asistent
Jsme logopedickou třídou, kterou navštěvují děti od 2
do 7 let, se sníženým počtem dětí ve třídě. Kytičky navštěvují děti, se středně těžkou a těžkou
vadou řeči. Odborná péče je dětem poskytována denně, formou individuální logopedické intervence,
kterou s dětmi vykonávají logopedické asistentky. Vzdělávání dětí, je postaveno na individuálním
přístupu a individuálním vzdělávání každého dítěte. Součástí vzdělávací nabídky, jsou také zájmové
kroužky, jako např: Hravé tvoření, Dramaťáček, Sluníčka v pohybu.
Našim mottem je: „Každá
kytička potřebuje Sluníčko k tomu, aby hezky rostla a rozvíjela se“.
3.TŘÍDA - LENTILKY
Marie Adámková – učitelka
Mgr. Eliška Pernikářová - učitelka
Jana Smrčková – pedagogický asistent
Ondřej Figura – pedagogický asistent
Jsme třída specializovaná, zaměřená převážně na nápravu řeči. Odborná péče je dětem poskytována denně formou individuální logopedické intervence, kterou s dětmi vykonávají logopedické asistentky. Jsme třídou věkově smíšenou – věk dětí se pohybuje od 2 do 7 let děti s diagnostikou středně těžké až těžké vady řeči. Vzdělávání dětí je postaveno na individuálním přístupu a individuálním vzdělávání každého dítěte, dle jeho možností a potřeb. Po obědě nastává klidový režim, děti odpočívají nebo mají aktivity pro nespící děti. Součástí vzdělávací nabídky jsou zájmové kroužky-Hravé tvoření, Dramaťáček, Sluníčka v pohybu, saunování.
4.TŘÍDA - BERUŠKY
Bc. Renáta Szotkovská – učitelka
Bc. Dana Danči – učitelka
Simona Kuřitková – pedagogický asistent
Jsme třída logopedická s počtem do 15 dětí, věkově smíšená od 2 do 7 let. Jsou zde vzdělávány děti s narušenou komunikační schopností a současně integrovány děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Odborná péče je dětem poskytována denně formou individuální logopedické intervence, kterou s dětmi vykonávají logopedické asistentky. Jelikož se nacházíme v přízemí a máme také bezbariérový přístup, jsme schopni se postarat i o děti s tělesným či smyslovým postižením. V naší třídě Berušek využíváme různorodé metody vzdělávání. Snažíme se metody a konkrétní aktivity střídat a přizpůsobovat aktuálním potřebám dětí. Klademe velký důraz na prožitkové učení.
5.TŘÍDA - KUŘÁTKA
Blanka Dančáková – učitelka
Iva Ondráková – učitelka
Třída Kuřátek je běžnou smíšenou třídou, do které dochází děti ve věku 2 – 7 let. V rámci inkluze jsou zde zařazeny děti se speciálními vzdělávacími potřebami (děti s narušenou komunikační schopností – kterým je jednou týdně poskytována speciálně pedagogické péče – zaměřena na logopedickou péči pod vedením logopeda. Zaměřujeme se na individuální, skupinovou a hromadnou výuku, která je uzpůsobena jednotlivým věkovým kategoriím. Dětem umožňujeme výběr z několika činností a ty se během dopoledne střídají tak, aby nebyly děti příliš unavené, jednotlivé činnosti jim působily radost a vedly děti k všestrannosti. Našim nejmenším dětem věnujeme dostatek času na adaptaci v souladu s jejich individuálními potřebami a postupně je vedeme k sebeobsluze, hygieně a stolování. Jedním z našich cílů je u dětí rozvíjet vzájemnou ohleduplnost, kooperaci, respektování jeden druhého a posilujeme tak kamarádské vztahy mezi nimi. Pomáháme zjišťovat a rozvíjet potenciál dětí, díky pedagogické diagnostice iSophi, která umožňuje zjistit silné a slabé stránky dítěte a zaměřit se na jeho potřeby a připravit jej na úspěšný start školní docházky.
Další pedagogický personál
Logopedickou terapii zajišťují:
Mgr. et Mgr. et Mgr. Barbora Sofianidou, Bc. Renata Szotkovská, Bc. Ivana Žižková
Pedagogický pracovník určený pro překrývání
Lýdie Chlubná - učitelka